Obchodní podmínky

  1. Základní ustanovení
  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydány podle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
  2. Prodávající:
    • Filip Marchal
    • IČO: 86902245
    • Fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona, nezapsaná v obchodním rejstříku
    • Sídlo: Staroměstská 2261/6, 370 04 České Budějovice
    • Kontaktní údaje:
      • E-mail: info@pineappleprint.cz
      • Telefon: +420 728 319 109
      • Web: www.pineappleprint.cz
  3. Provozovna a adresa pro reklamace:
    • Filip Marchal
    • Staroměstská 2261/6
    • 370 04 České Budějovice
  4. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „kupující“), prostřednictvím webového rozhraní umístěného na internetové adrese www.pineappleprint.cz (dále jen „internetový obchod“).
  5. Ustanovení těchto obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
  6. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.

II. Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (DPH), všech souvisejících poplatků a nákladů na vrácení zboží, pokud toto zboží svou povahou nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu má pouze informativní charakter a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
  3. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Tyto informace platí pouze v případě, že je zboží doručováno na území České republiky.
  4. Případné slevy z ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
  5. Prodávající nenese odpovědnost za obsah log a jiných grafických prvků dodaných kupujícím pro individuální úpravy výrobků. Kupující tímto prohlašuje, že poskytnutím takových materiálů nezasahuje do práv duševního vlastnictví třetích osob. V případě, že by použitím těchto materiálů došlo k porušení práv třetích osob, odpovídá za veškerou škodu výhradně kupující a zavazuje se nahradit prodávajícímu veškerou vzniklou újmu.

III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
  2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
    • Prostřednictvím svého zákaznického účtu, pokud provedl předchozí registraci v internetovém obchodě,
    • Vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
  3. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů, způsob platby a doručení.
  4. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
  5. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu automatické potvrzení o obdržení objednávky na e-mailovou adresu, kterou kupující při objednávce zadal. Toto potvrzení není přijetím návrhu na uzavření smlouvy, ale pouze informací o přijetí objednávky.
  6. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy prodávající kupujícímu potvrdí přijetí objednávky. Toto potvrzení o přijetí objednávky bude zasláno kupujícímu na jeho e-mailovou adresu spolu s aktuálním zněním obchodních podmínek.
  7. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nebude možné splnit, zašle prodávající kupujícímu pozměněnou nabídku na jeho e-mailovou adresu. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky.
  8. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může objednávku zrušit do okamžiku, než mu bude doručeno potvrzení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může objednávku zrušit telefonicky nebo e-mailem na kontakty uvedené v těchto obchodních podmínkách.
  9. V případě zjevné technické chyby na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání není prodávající povinen dodat zboží za tuto zjevně chybnou cenu, a to ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno potvrzení o obdržení objednávky. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu novou nabídku. Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí nové nabídky.

IV. Zákaznický účet

  1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží.
  2. Kupující je při registraci zákaznického účtu a při objednávání zboží povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoli jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
  3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací potřebných k přístupu ke svému zákaznickému účtu.
  4. Kupující není oprávněn umožnit využívání svého zákaznického účtu třetím osobám.
  5. Prodávající je oprávněn zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, že kupující svůj účet déle nevyužívá, nebo v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek.
  6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména z důvodu nutné údržby hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, případně nutné údržby hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

V. Platební podmínky a dodání zboží

  1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží podle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
    • Bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 670100-2213165369/6210 vedený u mBank S.A.,
    • Bezhotovostně platební kartou,
    • Bezhotovostně převodem prostřednictvím platební brány Shoptet Pay,
    • Dobírkou při předání zboží,
    • V hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru v provozovně, pokud je umožněn,
    • V hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru ve výdejně zásilek (např. Zásilkovna).
  2. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu i náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Pokud není uvedeno jinak, rozumí se kupní cenou i náklady na dodání zboží.
  3. V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy.
  4. V případě platby prostřednictvím platební brány se kupující řídí instrukcemi poskytovatele elektronických plateb.
  5. Při bezhotovostní platbě je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
  6. Prodávající nepožaduje od kupujícího žádnou zálohu či obdobnou platbu předem. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není považována za zálohu.
  7. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
  8. Zboží je dodáváno:
    • Na adresu určenou kupujícím v objednávce,
    • Nebo na výdejní místo dle volby kupujícího.
  9. Volba způsobu dodání je prováděna během objednávání zboží.
  10. Náklady na dodání zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky.
  11. Pokud je způsob dopravy sjednán na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
  12. Kupující je povinen zboží při dodání převzít. Pokud je z důvodů na straně kupujícího nutné zboží doručovat opakovaně, nebo jiným způsobem, než bylo dohodnuto, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním.
  13. Při převzetí zásilky od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů a v případě zjištění poškození ihned oznámit přepravci. V případě porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí kupující nemusí zásilku převzít.
  14. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu, která je zaslána elektronicky na e-mailovou adresu kupujícího.
  15. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu přechází na kupujícího převzetím zboží.
  16. Doba dodání zboží závisí na jeho dostupnosti, zvoleném způsobu dopravy a vytíženosti přepravců. Předpokládaná doba dodání bude uvedena v potvrzení objednávky. Orientační doba doručení je 2–7 pracovních dnů.

VI. Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu.
  2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů:
    • Ode dne převzetí zboží,
    • Ode dne převzetí poslední dodávky zboží, pokud je předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí,
    • Ode dne převzetí první dodávky zboží, pokud je předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
  3. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku, zejména při:
    • Dodání zboží upraveného podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
    • Dodání zboží podléhajícího rychlé zkáze,
    • Dodání zboží v uzavřeném obalu, které bylo po doručení z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
    • Dodání digitálního obsahu, který nebyl dodán na hmotném nosiči s výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení.
  4. Pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí odeslat oznámení o odstoupení před uplynutím lhůty.
  5. Pro odstoupení od smlouvy může kupující využít vzorový formulář dostupný na [vložit odkaz na formulář].
  6. Odstoupení od smlouvy zašle kupující na e-mail nebo adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu přijetí odstoupení.
  7. Kupující, který odstoupí od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení. Kupující nese náklady na vrácení zboží.
  8. Prodávající vrátí kupujícímu veškeré přijaté platby včetně nákladů na dodání (s výjimkou dodatečných nákladů vzniklých v důsledku volby jiného než nejlevnějšího způsobu dopravy) do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Peníze vrátí stejným způsobem, jakým je od kupujícího přijal, nedohodnou-li se jinak.
  9. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než kupující prokáže, že zboží odeslal zpět nebo je předal prodávajícímu.
  10. Zboží by mělo být vráceno kompletní, pokud možno v původním obalu. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud s ním bylo nakládáno jinak, než bylo nutné pro seznámení se s povahou a vlastnostmi zboží.
  11. Prodávající si vyhrazuje právo jednostranně započíst nárok na náhradu škody na vracenou částku.
  12. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případě vyprodání zásob, nedostupnosti zboží nebo přerušení výroby. V takovém případě vrátí kupujícímu všechny přijaté platby.

VII. Nepřevzetí objednané zásilky

  1. Objednávka vytvořená v internetovém obchodě je závazná. Odesláním objednávky dochází k návrhu na uzavření kupní smlouvy; kupní smlouva vzniká přijetím objednávky prodávajícím.
  2. Kupující je povinen objednané zboží převzít a uhradit jeho cenu podle § 2118 občanského zákoníku („Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme“).
  3. Nepřevzetí zásilky na dobírku:
    • Pokud kupující nepřevezme zásilku zaslanou na dobírku, vznikají prodávajícímu náklady na dopravu a balné.
    • Kupující je povinen uhradit:
      • 135 Kč za zásilku doručenou na výdejní místo,
      • 175 Kč za zásilku doručenou na adresu.
    • Kupující obdrží dvě výzvy k úhradě. Pokud nezaplatí do 5 pracovních dnů od druhé výzvy, bude pohledávka postoupena k vymáhání třetí straně.
  4. Nepřevzetí předem uhrazené zásilky:
    • Pokud kupující zaplatí předem, ale zásilku nepřevezme, bude mu vrácena zaplacená částka snížená o skutečné náklady na dopravu a balné:
      • 109 Kč v případě doručení na výdejní místo,
      • 139 Kč v případě doručení na adresu.
    • Výše uvedené částky představují skutečné náklady, které prodávajícímu v souvislosti s objednávkou vznikly.
  5. Nepřevzetí zásilky se nepovažuje za platné odstoupení od smlouvy.

VIII. Práva z vadného plnění

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době převzetí:
    • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a pokud ujednání chybí, vlastnosti obvyklé,
    • se zboží hodí k účelu, který prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu běžně používá,
    • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
    • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
    • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  2. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
  3. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí.
  4. V případě vady má kupující právo:
    • na bezplatné odstranění vady,
    • na přiměřenou slevu z kupní ceny,
    • na výměnu zboží za nové,
    • nebo na odstoupení od smlouvy v případě podstatného porušení smlouvy.
  5. Kupující má právo odstoupit od smlouvy také tehdy, pokud se vada vyskytne opakovaně po opravě nebo při větším počtu vad.
  6. Reklamaci je možné uplatnit v kterékoli provozovně prodávajícího, nebo v jeho sídle.
  7. Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o uplatnění reklamace a o jejím vyřízení.
  8. Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, nejpozději do tří pracovních dnů, ve složitých případech do 30 dnů od uplatnění reklamace.
  9. Pokud prodávající nevyřídí reklamaci včas, má kupující právo odstoupit od smlouvy.
  10. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující o vadě věděl, nebo ji sám způsobil.
  11. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na reklamaci.
  12. Přímý odkaz na reklamační formulář: Reklamaci je možné uplatnit pomocí reklamačního formuláře dostupného na: https://www.pineappleprint.cz/vraceni-zbozi-a-reklamace/
  13. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se dále řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

IX. Doručování

  1. Veškerá písemná korespondence mezi prodávajícím a kupujícím se uskutečňuje elektronicky.
  2. Kupující doručuje korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách, prodávající na e-mail uvedený v zákaznickém účtu nebo v objednávce.

X. Mimosoudní řešení sporů

  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, web: https://adr.coi.cz/cs.
  2. Kupující může využít také platformu pro řešení sporů online na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  3. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, sídlící na stejné adrese, je kontaktním místem podle Nařízení EU č. 524/2013.
  4. Prodávající je oprávněn k prodeji na základě živnostenského oprávnění a živnostenskou kontrolu provádí příslušný živnostenský úřad.

XI. Závěrečná ustanovení

  1. Veškeré právní vztahy se řídí právem České republiky.
  2. Pokud vztah obsahuje mezinárodní prvek, strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky.
  3. Prodávající není vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  4. Veškerá práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu včetně rozvržení stránky, fotografií, filmů, grafik, ochranných známek a log, náleží prodávajícímu. Je zakázáno bez souhlasu kopírovat, upravovat nebo jinak používat obsah stránek.
  5. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo jeho neautorizovaného užívání.
  6. Kupující přebírá riziko změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  7. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
  8. Znění obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit. Na kupní smlouvy uzavřené před změnou se vztahují podmínky účinné v době uzavření smlouvy.
  9. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, dostupný na: https://www.pineappleprint.cz/vraceni-zbozi-a-reklamace/

 

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 22.10.2023.